Recenzia: Akty X sú záhadne zlé

Akty X boli pred desiatimi-pätnástimi rokmi populárnym seriálom, ktorý na televízne obrazovky priniesol zábavu nového druhu. Agenti Mulder a Scullyová sa však nestiahli zo scény v tom najlepšom. Výroba seriálu sa skončila pred šiestimi rokmi a teraz do kín prichádza druhý celovečerný film Akty X. V jeho názve je dodatok Chcem uveriť. Slová, ktoré si divák po odchode z kina asi nezopakuje.

24.07.2008 06:00
Akty X: Chcem uveriť Foto:
David Duchovny a Gillian Anderson sa vrátili ako agenti Mulder a Scullyová v príbehu Akty X: Chcem uveriť.

Dana Scullyová a Fox Mulder žijú každý po svojom. Dana sa venuje medicíne a Fox sa uzavrel pred svetom. FBI si však nevie dať rady so záhadnými únosmi. Potrebuje pomoc. Teda Muldera a Scullyovú. Urazený Fox a zaneprázdnená Dana sa opäť púšťajú do vyšetrovania. Unesených žien pribúda a bývalý kňaz Joseph Crissman tvrdí, že má vidiny, ktoré môžu pomôcť. Mulder mu verí a nechce sa vzdať, Scullyová dáva ruky preč a rieši smrteľnú chorobu svojho detského pacienta. Potrebujú sa vôbec?

Film Akty X: Chcem uveriť trvá sto minút, ale tvorcovia nemajú čím poriadne vyplniť ani hodinu. Nehovoriac o tom, že príbehu a postavám sa uveriť nedá, aj keby niekto veľmi chcel. Päťdesiat špecialistov v bundách s nápisom FBI prehľadáva terén a poslúcha pokyny mladej ženy, ktorá sa zúfalo snaží tváriť ako rešpektovania hodná agentka. David Duchovny vytvoril z Muldera jednotvárneho a nevýrazného hrdinu. Gillian Andersonová pôsobí živšie a jej Dana Scullyová občas prejaví aj nejaké emócie. Zároveň sa však necháva unášať úvahami o Bohu, utrpení a zodpovednosti za ľudské činy.

Diváci sa počas sledovania filmu dostávajú do apatie. Vzájomná konfrontácia Muldera a Scullyovej je mdlá a vzrušenie neprináša ani záhada, ktorú treba vyriešiť. Chýba tu prekvapenie, viac napätia, silná atmosféra, postavená na prítomnosti niečoho tajomného. Chýbajú aj dobré dialógy, ktoré by ústrednú dvojicu hrdinov poľudštili, priblížili k divákom. Vzťah Muldera a Scullyovej by totiž mohol byť lákadlom číslo jeden. Zaslúžil si väčšiu pozornosť tvorcov, zvlášť, keď sa im nepodarilo vytvoriť prípad, ktorý by diváka zamestnal na plný úväzok.

V príbehu sa niekoľkokrát zopakuje fráza „Nevzdávaj to“ a diváci si ju budú musieť opakovať tiež, aby vydržali až do konca tohto nudného filmu.

Hodnotenie recenzenta: 1 z 5 hviezdičiek